سومین همایش چهره نامی بانوی ایران

   سومین همایش چهره نامی بانوی ایران

سومین همایش چهره نامی بانوی ایران

        زن نیمی از پیکره اجتماع است و به تعبیر رابیند رانات تاثور متفکر بزرگ هندی: بهترین دوست مرد. هیچ متفکر واقع بین و حق شناسی نمی تواند این حقیقت مسلم را مورد انکار قرار دهد که اگر نقش زنان در پیشرفت و تعالی جامعه ای از مردان آن جامعه بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.        تجربه «اصلاح ساختار فرهنگی» و تجدید نظر درباورها و نگرش ثابت کرده است که هر اندازه جامعه ای شرایط مساعد و همسانی را برای رشد و سپردن مسئولیت ها (فارغ از چارچوب های تنگ نظرانه و متحجرانه) فراهم آورد، به همان میزان توسعه و ترقی جامعه نیز روند شتابان تری یافته است.

در عصر حاضر زن در جامعه نقش قابل توجهی دارد. همچنین در خانواده نیز نقش های مهمی را ایفا می کند: از جمله تربیت فرزندان آگاه و عالم، فراهم کردن محیط آرام و ایجاد آرامش در خانواده و فعالیت در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و این امر موجب شده است که زنان باری از جامعه را بدوش بکشند و پای به پای مردان در پیشبرد اهداف جامعه نقش مهمی داشته باشند.
اکنون به رسمیت شناختن نیروی کار زنان در تمام امور فرهنگی و اقتصادی و سیاسی خواست و نیاز جوامعی است که در قرنها این نیرو را در زیر انواع پوشش های اخلاقی، نادیده گرفته بودند.

      همچنین ازجمله شاخص های توسعه یافتگی یک کشور میزان مشارکت و نقشی است که زنان در آن کشور دارا هستند. عدم بهره وری از نیروی بالقوه زنان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، دستیابی به توسعه را ناممکن می سازد. در جامعه ای که مشارکت زنان در زمینه اشتغال و فعالیت های اقتصادی بیشتر باشد، رفاه اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد، زیرا مشارکت زنان در بازار کار، موجب کاهش نرخ باروری، افزایش سطح تولید، افزایش درآمد سرانه و در نتیجه سبب افزایش رفاه اجتماعی کل جامعه می شود. همچنین روند افزایشی شرکت زنان در آموزش عالی، خود نوید توسعه اقتصادی و اجتماعی در ایران است. در این مقاله ضمن تعریف اشتغال، ضرورت اشتغال زایی زنان در توسعه کشور از نظر اسلام و غرب و توجه زیاد زنان به فراگیری آموزش عالی، به شرایط اشتغال زنان در ایران و محدودیت ها و مشکلات آن اشاره شده و راهبردهای مناسبی در این خصوص ارائه گردید.
         لذا کارآفرینی، توسعه و اشتغال بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است و آنان می‌توانند در حوزه های اقتصادی به‌خوبی فعالیت داشته باشند.

«کنگره چهره‌های نامی بانوی ایرانی» هر ساله با رویکرد شناسی و تجلیل از بانوان شایسته کسب‌وکار در حوزه آموزش، مشتری مداری، کارآفرینی و خالق برند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما تشکیل و برگزار می گردد.لذا با افتخار اعلام می دارد پیش دبستان و دبستان ستاره نو ،در سومین سال تاسیس خود، موفق به نامزدی دریافت نشان برتر در حوزه کسب و کار از سوی این گنگره گردیده است.

این دستاورد بزرگ را گرامی می داریم و امیدواریم با حمایت همراهان و همکاران عزیزمان شایسته این عنوان باشیم.

همچنین ببینید

جشن پایان سال 98-97 دبستان دخترانه ستاره نو

سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دبستان دخترانه ستاره نو